the G A D I S

My photo
Kerana Allah, Aku masih disini.

Wednesday, April 6, 2011

biarkan dia pergi.


mungkin kali ini penerimaan nya lebih sukar.
sebab ini kesayangan yang tiada lagi ganti..
kalau bukan kerana rezeki, fida tak pergi..
tapi ini ketentuan tuhan..
si hitam manis ni dah pergi. dan tak mungin akan balik lagi

hari terakhir dengan dia, sebelum bergerak ke PWTC..
tam tak muncul-muncul pagi tu...
selalunya sebelum kemana-mana, fida akan cari dia dan cium dia dulu...
tapi ini takdir...

malam 4 April, mak call. mak meraung-raung sampai fida hampir tak dapat tangkap apa yang mak nak katakan..
sampai lah satu tahap fida dengar mak sebut 'Tam' berulang-ulang...
fida separuh pengsan. hampir seluruh tubuh dibasahi airmata..
sampai je rumah dalam 4.40AM,
fida cicirkan aja beg2 di depan pintu..
seperlahan mungkin fida merapatkan tubuh menghampiri jasad si hitam manis yang mak letakkan rapi di atas kerusi....

si melihatkan rautnya yang cedera, meraung lah fida....
dipeluk cium tubuh si hitam manis....



14 comments:

  1. :)

    semoga akak terus tabah ye :)


    mungkin Allah magu ganti yang baru? barangkali.

    :)

    ReplyDelete
  2. kalau boleh dik, akak dah tak mahu ganti dia....

    ReplyDelete
  3. SETTING KOMEN: http://suhaidasupalio.blogspot.com/2010/10/setting-komen-blog-anda.html

    NK BELAJR WAT HEADER..HIHI..AKAK JUST WAT NGAN ADOBE PHOTOSHOP JE DIK..AKAK TAK PANDAI SGT...

    ReplyDelete
  4. DIK BOLEH TAK ALIHKAN SALJI2 KAT TEPI TU..AKAK XDPT NK TEKAN FOOLOW BLOG ADIK..KLU TEKAN METI DIA PI WEBSITE WIDGET TU

    ReplyDelete
  5. err...kucing tu kena apa...langgar ke...gaduh ke....

    ReplyDelete
  6. kak sue, sat-sat. fida alih kan ya,,,

    ReplyDelete
  7. kak sue, thanks ya for the tips :)

    ReplyDelete
  8. encik jabateja, kena langgar tu. hmmm

    ReplyDelete
  9. lieya, semoga begitu .. fida rindu dia :(

    ReplyDelete
  10. hafiz: fida pun sedih.. banyakkkk

    ReplyDelete
  11. lorr..kena langgar ngupernya....sian dia erk...

    ReplyDelete
  12. en. jebat.. tahu tape. sedih sangat lolz

    ReplyDelete